MenuMenu

Veel gestelde vragen

Registreren & inloggen

Hoe kan ik mij registreren bij Heimweewinkel.nl?

Bovenaan de pagina vindt u het item ‘Inloggen’. Daar vindt u vervolgens een aparte sectie voor nieuwe klanten, waar u zich kan registreren. Op de volgende pagina kunt u al uw gegevens invullen en een wachtwoord kiezen. Als u vervolgens op ‘registreren’ klikt, is uw registratie voltooid en worden de gegevens naar het opgegeven e-mailadres verstuurd. Met deze gegevens kunt u direct inloggen op De Heimweewinkel.

Wat doet Heimweewinkel.nl met mijn persoonlijke gegevens?

De Heimweewinkel gebruikt uw gegevens uitsluitend om u van dienst te kunnen zijn bij bestellingen en om u te kunnen herkennen als klant van De Heimweewinkel. Uw gegevens worden niet aan derden verstrekt en zijn ook door niemand anders te bekijken dan bevoegde medewerkers van De Heimweewinkel. Daarnaast zijn alle systemen extra beveiligd zodat ze niet door vreemden ingezien kunnen worden. U kunt dus gerust uw vakantiestop online doorgeven of met creditcard betalen.

Ik wil mijn e-mailadres wijzigen, hoe kan dat?

U kunt uw e-mailadres aanpassen door rechts bovenin, naast uw naam op 'account' te drukken. Vervolgens kunt u onder 'Logingegevens' uw e-mailadres wijzigen.

Ik wil mijn wachtwoord wijzigen, hoe kan dat?

Dit kunt u zelf doen. Log in met de bij u bekende gegevens, u komt nu terecht op uw account-pagina. Op deze pagina kunt u klikken op ‘Bekijk en/of bewerk uw inlog gegevens’. Hier kunt met behulp van uw oude wachtwoord, een nieuw wachtwoord aanmaken.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik dat opvragen?

Dit doet u met de link ‘Wachtwoord vergeten?’ op de inlogpagina. U krijgt vervolgens een scherm te zien waar u uw e-mailadres moet invoeren. Als u vervolgens op ‘Verstuur wachtwoord’ klikt, wordt uw wachtwoord naar het opgegeven e-mailadres verzonden.

Tijdens het registreren krijg ik de melding dat mijn gegevens al bekend zijn, hoe kan dat?

Uw gegevens of uw e-mailadres zijn al eens eerder gebruikt voor een aanmelding bij De Heimweewinkel. U hoeft zich dus niet meer te registreren. U kunt meteen inloggen met de eerder gebruikte gegevens. Bent u uw gegevens vergeten of heeft u zich niet geregistreerd met deze gegevens? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Bij het opvragen van mijn wachtwoord krijg ik een foutmelding, hoe kan dat?

Heeft u zich al eerder geregistreerd bij De Heimweewinkel maar weet u uw wachtwoord niet meer? Dan kunt u het via 'Ik ben mijn wachtwoord vergeten' opvragen. Krijgt u vervolgens de melding: ‘er is geen gebruiker gevonden met dit e-mailadres’ dan zou het kunnen zijn dat u eerder heeft geregistreerd met een ander e-mailadres. Heeft u het oude e-mailadres niet meer in gebruik of weet u niet welk e-mailadres eerder gebruikt is? Neem dan via het contactformulier (over aanmelden, inloggen en technische problemen) contact met ons op. Vermeld zoveel mogelijk gegevens (liefst ook uw oude e-mailadres) in het veld Uw vraag. Onze klantenservice zal uw oude registratie verwijderen zodat u zich opnieuw kunt registreren.


Bestellen

Moet ik een account aanmaken voordat ik een bestelling kan plaatsen op jullie website?

Om te bestellen heeft u geen account nodig, maar u geeft wel alle gegevens op die nodig zijn voor het aanmaken van een account in de Heimweewinkel.

Ik heb geen creditcard en wil graag bestellen bij Heimweewinkel.nl. Kan dat?

Dat kan middels I-deal. Maakt u gebruik van internetbankieren van de Rabobank, ING bank of ABN AMRO dan kunt u direct, gemakkelijk en vertrouwd betalen op basis van de beveiligingsmethodes van uw eigen bank. U komt automatisch terecht op de bekende website van uw bank waar de betaalopdracht al klaar staat.

Hoe kan ik wijzigingen in mijn account doorgeven?

Dit kunt u zelf doen. Log in met de bij u bekende gegevens, u komt nu terecht op uw accountpagina. Op deze pagina kunt u klikken op ‘Bekijk en/of bewerk uw persoonlijke gegevens’. U komt nu terecht op de pagina met een overzicht van uw persoonlijke gegevens. Hier kunt u de gewenste gegevens wijzigen.

Ik wil mijn bestelling annuleren, hoe doe ik dat?

Wilt u uw bestelling annuleren, stuurt u het artikel dan binnen 14 dagen na ontvangst onbeschadigd, indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking en samen met de pakbon naar ons terug. De verzendkosten zijn voor uw rekening. Vermeldt u alstublieft waarom het product niet voldoet, zodat wij onze dienstverlening kunnen blijven verbeteren. Er is een verschil tussen annuleren en retourneren.

Kan ik eerdere bestellingen ergens inzien?

De Heimweewinkel houdt geen geschiedenis bij van uw eerdere aankopen.

Hoe weet ik of mijn bestelling goed is doorgekomen?

Wanneer u een product bestelt in De Heimweewinkel, ontvangt u direct na uw bestelling een bevestigingsmail met een overzicht van uw bestelling.

Hoe zit het met de houdbaarheid van de producten?

Wij garanderen dat alle geleverde producten op het moment van verzending een niet verstreken verkoopdatum en ten minste houdbaar tot datum hebben van ten minste 30 dagen.

Hoe kan ik contact opnemen met klantenservice?

Onze klantenservice is bereikbaar via het contactformulier.

Hoe weet ik hoe zwaar mijn pakket is?

De gewichten van alle producten in de Heimweewinkel zijn bekend. In het winkelmandje wordt het gewicht van de door u bestelde producten bij elkaar opgeteld en weergegeven in een balk. Klik rechts boven op “bekijk verzendkosten” , daar ziet u hoeveel er nu in de winkelmand zit en hoeveel er nog aan gewicht bij kan.

Waarom kan een pakket niet gevuld worden met het volledige gewicht?

Het pakket kan niet gevuld worden tot het maximum gewicht omdat de verpakking ook wordt berekend in het gewicht. We hebben dus altijd rekening te houden met het gewicht van de doos waarin de producten verstuurd worden.

Ik bestel voor het eerst. Hoe gaat dat, bestellen bij Heimweewinkel.nl?

Kies de producten in de webshop die u graag wilt bestellen en plaats elk gewenst artikel in de winkelmand. Rechtsboven in het scherm ziet u uw winkelmandje. Het winkelmandje houdt het gewicht bij van uw bestelling, om dit daadwerkelijk te zien klikt u rechts bovenin op bekijk verzendkosten. Uw pakket mag maximaal 20 kilo zijn. Heeft u alles wat u wenst te bestellen in de winkelmand, dan klikt u op bestel nu. U krijgt dan de complete winkelmand te zien. Hier geeft u het land van bestemming aan en klikt op afrekenen. Hier vult u uw adresgegevens en factuurgegevens in. U gaat dan naar betaalopties, kiest uw optie en vervolgt met het plaatsen van de bestelling. Uw pakket wordt verstuurd.


Betalen

Zijn de prijzen inclusief btw?

Alle genoemde prijzen in de heimweewinkel zijn exclusief het Nederlandse BTW tarief. Indien u ondernemer bent voor de Wet op de Omzetbelasting kunt u een BTW-factuur opvragen bij onze klantenservice. (service@heimweewinkel.nl)

Ik heb een kortingscode ontvangen. Hoe kan ik deze gebruiken?

Nadat u het product in De Heimweewinkel besteld heeft, klikt u op ‘Afrekenen’. Als u nog niet ingelogd bent, kunt u zich hierna aanmelden. Op de pagina ‘Betaalwijze’ kunt u de kortingscode invoeren. Klikt u hierna op de knop ‘Code controleren’. De betreffende korting wordt op de volgende pagina verrekend.

Hoe kan ik betalen?

U kunt bij De Heimweewinkel op meerdere manieren betalen:

Creditcard (Visa en MasterCard)
Bij het betalen met creditcard geeft u veilig en vertrouwd uw creditcardgegevens door via onze beveiligde omgeving. De heimweewinkel zorgt daarna samen met Ogone en uw eigen creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling. Het bedrag zal een aantal dagen na levering van het product worden afgeschreven.

iDEAL
Maakt u gebruik van internetbankieren van de Rabobank, ING of ABN AMRO dan kunt u direct, gemakkelijk en vertrouwd betalen op basis van de beveiligingsmethodes van uw eigen bank. U komt automatisch terecht op de bekende website van uw bank waar de betaalopdracht al klaar staat.

Ik krijg de melding dat ik geen geldige couponcode heb ingevoerd.

Neemt u in dat geval contact met ons op via het contactformulier. Vermeldt u alstublieft de code, zodat wij deze kunnen controleren.


Retourneren

Moet ik verzendkosten betalen als ik iets retourneer?

De verzendkosten bij retournering zijn voor rekening van uzelf.

Er ontbreekt een artikel wat moet ik doen?

Wanneer er een artikel ontbreekt dat wel gefactureerd is, dan kunt u dit melden bij de klantenservice van de Heimweewinkel. Wij restitueren in dat geval het factuurbedrag van het betreffende artikel.

Kan ik producten wisselen of terugsturen?

Bent u niet tevreden over het product dat u heeft ontvangen, dan heeft u het recht om dit 14 dagen na dag van betaling aan ons te retourneren. Dit kan alleen als het product ongebruikt is en in ongebruikte staat verkeerd.

Hoe krijg ik mijn geld terug als ik besluit mijn bestelling retour te sturen?

Heimweewinkel.nl zal binnen 30 dagen na ontvangst het factuurbedrag restitueren op het rekeningnummer dat gebruikt is voor de betaling.

Ik heb een defect artikel ontvangen, wat moet ik doen?

Wanneer u een artikel heeft ontvangen dat niet aan uw wensen voldoet, meld dit dan direct bij de klantenservice via het contactformulier. Wanneer u dit kunt onderbouwen met bijvoorbeeld fotomateriaal, dan kan Heimweewinkel.nl waar van toepassing over gaan tot restitutie.


Bezorgen

Is mijn bestelling verzekerd?

Wij versturen via UPS, uw pakket wordt verzekerd verstuurd.

Wat zijn de verzendkosten voor mijn order?

De verzendkosten zijn afhankelijk van het land van bestemming.

Douane, plichten en belastingen. Hoe zit dat?

Binnen de EU worden er geen invoerrechten gerekend. Buiten de EU kan zijn dat er invoerrechten betaald moeten worden op een order. Informeer bij de lokale autoriteiten wat dit bedrag is.

Hoe weet ik of een product het land in mag waar ik bestel?

Wij houden hier al zoveel mogelijk rekening mee, door bepaalde producten uit te sluiten bij de landkeuze. Maar de lijst met verboden producten wijzigt regelmatig, dus check altijd bij de lokale autoriteiten of een product het land in mag.

Wanneer wordt mijn order verzonden?

Uw order wordt maximaal 5 werkdagen na plaatsing bij UPS aangeboden. De totale verzendduur is afhankelijk van het land van bestemming.

Kan ik op een ander afleveradres laten bezorgen?

Dat kan. Je kunt bij de adresgegevens een ander bezorgadres opgeven dan het factuuradres.

Wat gebeurt er wanneer artikelen niet langs de douane komen?

Heimweewinkel doet er zoveel mogelijk aan om de douaneregels in de webshop te handhaven , mocht er toch een pakket worden geweigerd aan de grens als gevolg van douane regelgeving dan kan Heimweewinkel of Van Tol hier niet voor aansprakelijk worden gesteld

Het duurt al een hele tijd en mijn bestelling is nog steeds niet aangekomen. Wat moet ik doen?

Alle pakketten worden verstuurd via UPS. De genoemde verzendduur is een indicatie, geen garantie. Houdt u er rekening mee dat pakketten onverwachte vertraging kunnen oplopen bij UPS. Hier hebben wij geen controle over. Als de bestelling niet binnen de indicatieve overkomstduur heeft ontvangen, kunt u het beste nog 2 tot 3 weken wachten. Heeft u uw bestelling daarna nog steeds niet ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice via het online contact formulier. Vergeet niet uw bestelnummer te vermelden. Wij zullen dan een onderzoek laten instellen door UPS. Als uit de uitkomst van het UPS onderzoek blijkt dat het pakket is zoekgeraakt, heeft u recht op een volledige terugbetaling. Voor onverwachte vertraging bij de Post heeft u geen recht op een terugbetaling. Mocht uw pakket niet door de douane komen, dan kan Heimweewinkel hier geen verdere invloed op uitoefenen en u heeft in dit geval geen recht op restitutie.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Uw order wordt maximaal 5 werkdagen na plaatsing bij UPS aangeboden. De totale verzendduur is afhankelijk van het land van bestemming. Onze maximale levertijd is 4 weken na dag van aanbieden bij UPS.  De genoemde verzendduur is een indicatie, geen garantie. Houdt u er rekening mee dat pakketten onverwachte vertraging kunnen oplopen bij UPS. Hier hebben wij geen controle over.


Overig

Ik heb een klacht.

Wij vinden het heel vervelend dat wij niet hebben voldaan aan uw wensen. Uiteraard willen wij hier van leren om u en andere klanten in de toekomst nog beter van dienst te zijn. Meld uw klacht bij de klantenservice van De Heimweewinkel.

Ik heb een tip.

Wij horen graag van u of er producten zijn die u mist in de Heimweewinkel. Geeft u dit door aan onze klantenservice. Op die manier kunnen wij u een nog completer assortiment aanbieden in de toekomst.


Staat uw vraag er niet bij?

Neem dan contact met ons op.

Typisch Hollandse producten wereldwijd verstuurd! Veilig betalen met Veilig betalen
Bekijk volledige website

Over ons

Klantenservice

Bestellen & Betalen

Voorwaarden

Heimweewinkel op Facebook Heimweewinkel op Twitter
Scroll naar boven